Over mij
2006 - 2011 studie Klassieke Academie te Groningen
Met mijn schilderijen probeer ik momenten vast te houden en laat ik kleur en compositie iets vertellen over mijn herinneringen en mijmeringen.    Het werk is dynamisch abstract met regelmatig herkenbare figuratie of symbolen. Liefst houd ik het zo open en interpreteerbaar mogelijk. Dan blijft het verrassen. Een titel kan de weg wijzen.
Mijn werkwijze in het kort:  Eerst zet ik associaties om in een abstract mentaal beeld. Beginnend met een schets. De compositie is belangrijk. Ik begin met één of twee monochrome lagen. Later bedenk ik een kleurengamma en meng ik uitgebreid verschillende tonen en tinten. De laatste laag is dan een vloeiende verbinding van materie en gedachten.


English
In my paintings I attempt to capture moments in time, and with the
employment of composition and use of colour, to recount my memories and musings.
My work is dynamic/abstract with regularly occurring recognisable
figuration and symbolic representation.  I prefer to keep my work open for interpretation and thereby create an element of surprise.   The title strives to give a basic indication of the meaning.

A short summary of my working method:  I translate mental associations into an abstract picture beginning with a number of preparatory sketches.  The composition here is of utmost importance.
Starting with one or two monochrome layers of paint I then progress to a broader colour palette, mixing various shades and tints.
The last layer aims to pull the work together to produce a fluent
combination of material and the thought process involved.


Deutsch
 In meinen Gemälden versuche ich Momente fest zu halten; gefangen in Farbe und Komposition. Ergebnisse von Erinnerungen und Grübeleien.
Meine Arbeiten sind dynamisch abstrakt, aber können einige Figuration und Symbole enthalten. Am liebsten überlasse ich Deutungen dem Betrachter, dann bleibt es überraschend. Der Titel kann ein Wegweiser sein.

Meine Arbeitsweise in Kürze. Zunächst transformiere ich Assoziationen in ein abstraktes geistiges Bild. Das halte ich oft in einer Skizze fest. Hierbei ist die Komposition wichtig. Danach lege ich ein Farbengamma fest und mische ausgiebig verschiedene Töne. Der letzte Farbauftrag ist dann eine fliessende Verbindung von Material und Gedanken.